Hakikat Yayıncılık - Muhterem Ömer Öngüt’ün Eserleri | Hakikat Dergisi | Hakikat Medya | Hakikat Kırtasiye
Arama Yap
KUR'AN-I KERİM TEFSİRİ - Fâtiha Sûre-i Şerif'inin Tefsiri (61) - Ömer Öngüt
Fâtiha Sûre-i Şerif'inin Tefsiri (61)
KUR'AN-I KERİM TEFSİRİ
Dizi Yazı - Tefsir
1 Eylül 2024

 

Fâtiha Sûre-i Şerif'inin Tefsiri (61)

 

Yahudi ve Hıristiyanların Küfrü (5)

"Göklerin, yerin ve ikisinin arasında ne varsa hepsinin hükümranlığı Allah'ındır." (Mâide: 17)

Bütün varlıklar üzerinde varetme ve yoketme, yaşatma ve öldürme hakkı Allah-u Teâlâ'nındır. Dilediğini hayatta bırakır, dilediğini yok eder. Şüphe yok ki Hazret-i Mesih de bunların içinde ve Allah-u Teâlâ'nın hükmü altındadır. Bunun böyle olduğunu hıristiyanların da bilmesi gerekir.

"Dilediğini yaratır." (Mâide: 17)

Dilerse bir erkekten dişi yaratmak sureti ile çeşitlendirir, nitekim Âdem Aleyhisselâm'dan Hazret-i Havva'yı böyle yaratmıştır. Dilerse İsa Aleyhisselâm'ı yarattığı gibi bir dişiden erkek yaratmak suretiyle çeşitlendirir. Dilerse hem erkek, hem dişiden yaratır ki diğer insanları da böyle yaratmış ve yaratmaktadır.

"Allah'ın kudreti her şeye yeter." (Mâide: 17)

O'nun kudreti hiçbir şekilde kayda ve sınırlamaya bağlı değildir.

Şu halde;

"Allah Meryemoğlu Mesih'tir" diyenlerin kâfir olduklarında şüphe yoktur.

Fâtiha Sûre-i şerif'inin arkasından:

"Duâmızı kabul buyur!" mânâsına gelen "Âmin" sözünü söylemek Sünnet-i seniyye'dir.

Ebu Hüreyre -radiyallahu anh-den rivayet edilen Hadis-i şerif'lerinde Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyuruyorlar:

"İmam namazda Fâtiha'nın bitiminde âmin deyince, siz de âmin deyiniz.

Zira her kimin âmin demesi meleklerin âmin demesine denk gelirse geçmiş günahları bağışlanır." (Buhârî. Tecrîd-i sarîh: 435)

Diğer bir Hadis-i şerif'te şöyle buyuruluyor:

"Dünya halkının saflarının hizasında, göktekilerin safları bulunur. Bundan dolayı yerdeki "Âmin", gökteki "Âmin"e rast gelirse ibadet edenin günahları affedilir." (Müslim - Ebu Dâvud)

 

Mârifetullah:

Allah-u Teâlâ Kur'an-ı kerim'de gökleri, yeri ve ikisinin arasında bulunanları altı günde yarattığını beyan buyurduğu halde, insanlar O'nu hâlâ yarattığı mülkünün içinde arıyor ve zannediyorlar. Bu zanla hakikat hiçbir zaman anlaşılamaz.

Arşurahman, diğer bütün cisimleri kuşatan bir cisimdir. O ise Arşurahman'ı da kuşatmıştır.

"Allah her şeyi çepeçevre kuşatandır." (Nisa: 126)

Çünkü Allah-u Teâlâ her şeyi çepeçevre kuşattığından dolayı nereye baksan yalnız O'nu göreceksin. Herkes O'nu bu mülkün içinde, mekânların içinde arıyor. Halbuki bütün mekânlar O'nda mekândır, O'nun mekânı yoktur...