• Bundan sonra Zilhicce'nin 8. günü olan "Terviye" gününe kadar; "Kıran" ve "İfrad" Hacc'larına niyet edenler ihramlı olarak, "Temettu haccı"na niyet edenler ihramsız olarak Mekke-i mükerreme'de kalırlar. Fırsat buldukça gece ve gündüz diledikleri kadar "Nâfile Tavaf" yaparlar.
• Mümkün mertebe tavafı elliden az yapmamaya gayret etmek lâzımdır.
Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Hadis-i şerif'lerinde buyururlar ki:
"Beyt-i mükerrem'i elli defa tavaf eden kimse anasından yeni doğmuş gibi günahsız olur." (Buharî-Müslim)
Bu tavaflarda kudüm tavafında olduğu gibi sağ omuzu açmak ve remel yapmak yoktur.
• Mescid-i haram'da yapılan her türlü ibadet çok makbuldür.
Resul-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif'lerinde:
"Kâbe-i muazzama'ya bakmak ibadettir." (C. Sağir)
Buyurdukları gibi bir başka Hadis-i şerif'lerinde şöyle buyuruyorlar:
"Beyt-i şerif'te (Kâbe-i muazzama'da) edâ olunan namazın biri, diğer yerlerdeki namazların yüz binine muâdildir." (Tirmizî)
Beş vakit namazları mümkün olduğu kadar Harem-i şerif'te kılmak için azami gayret göstermelidir.
• Mekke-i mükerreme'den ayrılıp "Telbiye", "Tekbir", "Tehlil" ve "Salâvât" okuyarak "Mina" ya hareket edilir. Arafat'a giderken Mina'ya uğrayıp, öğle namazını orada kılmak ve o gece orada yatmak sünnettir.
• "Temettu haccı" yapanlar Terviye günü Hacc için yeniden Mekke-i mükerreme'de ihrama girerler.
İhram için gerekli temizliği ve hazırlığı yaptıktan sonra iki rekât ihram namazı kılarlar ve:
"Allahümme innî ürîydül-hacca, feyessirhü lî, vetekabbelhu minnî."
"Allah'm! Senin rızanı kazanmak için haccetmek istiyorum. Onun edâsını bana kolaylaştır ve onu benden kabul buyur."
Diyerek hacca niyet ederler ve "Telbiye" yaparak yeniden ihrama girerler. İhram yasakları tekrar başlar.
"İfrad" ve "Kıran" haccı yapanlar ise, zaten ihramda oldukları için ihramlı olarak Mina'ya giderler.
• Öğle, ikindi, akşam, yatsı ve ertesi günün sabah namazını Mina'da kılıp, güneş doğduktan sonra oradan ayrılmak müstehaptır.
Mina'ya uğramadan Arafat'a gidilirse bir şey lâzım gelmez, fakat sünnete aykırı hareket edilmiş olur.